Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Regnbuen som arbejdsplads

I Regnbuen bliver du en del af et arbejdsfællesskab, hvor vi tager det pædagogiske arbejde seriøst, og det er vigtigt for os, at vi ikke bare er en pasningsordning, mens mor og far er på arbejde. 

Vi er et lille hus, og hos os lærer du hurtigt alle børn og forældre at kende, og du vil komme til at arbejde tæt sammen med alle dine kollegaer.

Fælles for vores personalegruppe er, at vi synes, at vuggestuebørn er de mest fantastiske små mennesker at skabe læring for. Vi brænder for at sikre det lille vuggestuebarns trivsel og udvikling, og har aktivt valgt netop denne aldersgruppe til. 

Samarbejde på tværs 

Selv om vi arbejder stuevis, så ser vi os som et fælles hus, hvor vi er sammen om kerneopgaven, hjælper hinanden og samarbejder på tværs. Vi ønsker at styrke og udvikle vores arbejdsfællesskab, og som ny medarbejder vil du også kunne få indflydelse på dette. 

Vi har desuden et tæt tværfagligt samarbejde med et ressourceforum bestående af støttepædagoger, psykologer, tale-høre-konsulenter med flere. 

Faglig udvikling og refleksion

Hos os er der altid plads til små og store ideer, og her er god mulighed for at få indflydelse på praksis. Vi stiller krav til vores egen og vores kollegers pædagogiske faglighed. 

Vores medarbejderes udvikling er vigtig for os, og hos har du mulighed for at udleve dine faglige interesser gennem dit arbejde hos os. Vores pædagogisk leder er pt ved at tage kommunens dagtilbudsledelsesuddannelse, og herigennem har vi gjort brug af kompetencepakker som udgangspunkt for hele husets faglige udvikling. Vores personale har desuden netop været på uddannelse i Sprogtrappen, og vi har to sprogansvarlige i huset og et sprognetværk i klyngen, som vi sparrer med. 

På vores ugentlige stuemøder evaluerer vi vores pædagogiske praksis, planlægger vores ugeplaner og drøfter emner, som har betydning for huset. Det kan være en refleksion over modtagelsen af nye børn eller hvordan vi bruger legepladsen. Vi tør spørge hinanden, hvorfor vi tager de beslutninger, vi gør, når det kommer til børnene, og den faglige sparring er med til at skabe en rød tråd i institutionen. Vi tror på, at vi bliver bedre voksne for vores skønne børn, når vi husker at reflektere over vores pædagogiske praksis.

Studerende i praktik

Vi er en uddannelsesinstitution, og derfor har vi ofte studerende i praktik. Det betyder meget for os at være med til at uddanne nogle kommende kolleger i en branche, hvor pædagoger er en mangelvare. Samtidig kommer de studerende med en ny viden og stiller spørgsmål til vores praksis og udvikling, hvilket er med til at gøre os skarpere på, hvorfor vi gør, som vi gør.